به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، به نقل از روابط عمومی اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، محمد خزایی رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان، با اعلام ثبت بیش از ۲ میلیون و ۱۳۸ هزار تردد بیناستانی در محورهای استان در فروردینماه ۱۴۰۵، گفت: متوسط تردد روزانه بیناستانی در این مدت ۶۸ هزار و ۹۷۹ وسیله نقلیه بوده است.
وی با اشاره به اطلاعات ثبتشده در سامانههای حملونقل هوشمند اظهار کرد: بیشترین حجم تردد ورودی و خروجی استان در روز سهشنبه ۱۱ فروردینماه ثبت شده است.
خزایی همچنین با بیان اینکه حدود ۲۱ درصد از مجموع ترددهای ثبتشده مربوط به ناوگان سنگین بوده است، افزود: این آمار بیانگر نقش مهم محورهای مواصلاتی هرمزگان در جابهجایی کالا و حملونقل بار کشور است.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان درباره محورهای پرتردد استان گفت: محور بندرعباس ـ بندر رجایی و بالعکس، محور میناب ـ بندرعباس و محور سهراهی چاه اسماعیل ـ بندرعباس در فروردینماه سال جاری در شمار پرترددترین محورهای استان قرار داشتهاند.
وی از ثبت حدود ۶۹۸ هزار پلاک یکتای خودرو در محورهای برونشهری استان نیز خبر داد و گفت: بیشترین سهم مبدأ ترددها پس از هرمزگان مربوط به استانهای فارس، کرمان و تهران بوده است که از گستردگی سفرها و ارتباطات جادهای استان با سایر نقاط کشور حکایت دارد.
خزایی ادامه داد: بر اساس دادههای سامانههای پلاکخوان، بیشینه حضور وسایل نقلیه غیربومی در استان در روز ۲۵ فروردینماه، معادل ۴۲ درصد کل وسایل نقلیه بوده است.
وی درباره ماندگاری وسایل نقلیه غیربومی در استان بیان کرد: بیش از ۴۱ درصد وسایل نقلیه غیربومی بین یک تا ۴ روز در هرمزگان اقامت داشتهاند که این موضوع نشاندهنده حجم بالای سفرها و حضور مسافران در استان است.
رئیس مرکز مدیریت راههای اداره کل راهداری و حملونقل جادهای استان هرمزگان همچنین از ثبت ۱۵۰ هزار و ۲۴۹ تخلف رانندگی توسط سامانههای هوشمند جادهای خبر داد و گفت: این تعداد تخلف از مجموع بیش از ۱۰ میلیون تردد ثبتشده در محورهای استان شناسایی شده است.
خزایی در پایان تأکید کرد: سامانههای هوشمند حملونقل نقش مهمی در پایش ترددها، ارتقای ایمنی محورهای مواصلاتی و مدیریت سفرهای جادهای در سطح استان ایفا میکنند.